" Ὅποιος κάνει ἐλεημοσύνη μιμούμενος τὸ Θεό, δὲν κάνει διάκριση καλοῦ καὶ κακοῦ, δικαίου καὶ ἀδίκου στὰ ἀπαραίτητα τῆς ζωῆς, ἀλλὰ μοιράζει ἴδια σὲ ὅλους κατὰ τὶς ἀνάγκες τους, ἂν καὶ προτιμᾶ γιὰ τὴν ἀγαθή του προαίρεση τὸν ἐνάρετο ἀπὸ τὸν κακό ".
" Εκείνος που βλέπει και ίχνος μόνο μίσους μέσα στην καρδιά του, προς οποιονδήποτε άνθρωπο για οποιονδήποτε φταίξιμό του, είναι εντελώς ξένος από την Αγάπη προς το Θεό. Γιατί ἡ Αγάπη προς το Θεό δεν ανέχεται διόλου το μίσος κατά του ανθρώπου ".
" Όταν ὁ νους αρπαχθεί μέσω της αγάπης απὸ τη θεία γνώση, και αφού βρεθεί έξω από τα όντα, αισθάνεται την απειρία τού Θεού• τότε, όπως συνέβη στον Ησαΐα, απὸ την έκπληξη έρχεται σε συναίσθηση της μηδαμινότητάς του και λέει με κατάνυξη τα λόγια του προφήτη: «Ὤ εγώ, ὁ άθλιος, τί συντριβή νιώθω! Εγώ, ένας άνθρωπος που έχω χείλη ακάθαρτα, και ανάμεσα σε λαό που έχει χείλη ακάθαρτα κατοικώ, είδα με τα μάτια μου τον Βασιλέα, τον Κύριο Σαββαώθ».
Όποιος αγαπά το Θεό, δεν μπορεί να μην αγαπήσει και κάθε άνθρωπο σαν τον εαυτό του, αν και τον δυσαρεστούν τα πάθη εκείνων που δεν έχουν ακόμη καθαριστεί. Γι’ αυτό και χαίρεται με αμέτρητη και ανέκφραστη χαρά για τη διόρθωσή τους ".
" Όλες οι αρετὲς βοηθούν το νου για να αποκτήσει τον θείο έρωτα, περισσότερο όμως απ’ όλες ἡ καθαρή προσευχή. Γιατί με αυτήν ὁ νους παίρνει φτερά και πετά προς το Θεό, και βγαίνει έξω απὸ όλα τα όντα ".
" Αφού ἡ ψύχη είναι ανώτερη από το σώμα, και ασυγκρίτως ανώτερος από τον κόσμο ὁ Δημιουργός Θεός, εκείνος που προτιμά το σώμα απὸ την ψυχή και τον κόσμο απὸ τον Θεό που τον δημιούργησε, αυτὸς δε διαφέρει διόλου απὸ αυτοὺς που λατρεύουν τα είδωλα ".
" Αν όλα τα όντα έγιναν απὸ το Θεό και για το Θεό, και ὁ Θεός είναι καλύτερος απὸ τα δημιουργήματά Του, εκείνος που εγκαταλείπει το Θεό και στρέφεται στα χειρότερα, φανερώνεται ότι προτιμά περισσότερο τα δημιουργήματα απὸ το Θεό ".
" Εκείνος που βλέπει και ίχνος μόνο μίσους μέσα στην καρδιά του, προς οποιονδήποτε άνθρωπο για οποιονδήποτε φταίξιμό του, είναι εντελώς ξένος από την Αγάπη προς το Θεό. Γιατί ἡ Αγάπη προς το Θεό δεν ανέχεται διόλου το μίσος κατά του ανθρώπου ".
" Όταν ὁ νους αρπαχθεί μέσω της αγάπης απὸ τη θεία γνώση, και αφού βρεθεί έξω από τα όντα, αισθάνεται την απειρία τού Θεού• τότε, όπως συνέβη στον Ησαΐα, απὸ την έκπληξη έρχεται σε συναίσθηση της μηδαμινότητάς του και λέει με κατάνυξη τα λόγια του προφήτη: «Ὤ εγώ, ὁ άθλιος, τί συντριβή νιώθω! Εγώ, ένας άνθρωπος που έχω χείλη ακάθαρτα, και ανάμεσα σε λαό που έχει χείλη ακάθαρτα κατοικώ, είδα με τα μάτια μου τον Βασιλέα, τον Κύριο Σαββαώθ».
Όποιος αγαπά το Θεό, δεν μπορεί να μην αγαπήσει και κάθε άνθρωπο σαν τον εαυτό του, αν και τον δυσαρεστούν τα πάθη εκείνων που δεν έχουν ακόμη καθαριστεί. Γι’ αυτό και χαίρεται με αμέτρητη και ανέκφραστη χαρά για τη διόρθωσή τους ".
" Όλες οι αρετὲς βοηθούν το νου για να αποκτήσει τον θείο έρωτα, περισσότερο όμως απ’ όλες ἡ καθαρή προσευχή. Γιατί με αυτήν ὁ νους παίρνει φτερά και πετά προς το Θεό, και βγαίνει έξω απὸ όλα τα όντα ".
" Αφού ἡ ψύχη είναι ανώτερη από το σώμα, και ασυγκρίτως ανώτερος από τον κόσμο ὁ Δημιουργός Θεός, εκείνος που προτιμά το σώμα απὸ την ψυχή και τον κόσμο απὸ τον Θεό που τον δημιούργησε, αυτὸς δε διαφέρει διόλου απὸ αυτοὺς που λατρεύουν τα είδωλα ".
" Αν όλα τα όντα έγιναν απὸ το Θεό και για το Θεό, και ὁ Θεός είναι καλύτερος απὸ τα δημιουργήματά Του, εκείνος που εγκαταλείπει το Θεό και στρέφεται στα χειρότερα, φανερώνεται ότι προτιμά περισσότερο τα δημιουργήματα απὸ το Θεό ".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου